Viktoria Falls

... ett naturens under. Även denna period, i väntan på regnperioden som är precis några dagar ifrån, då vattenmängderna är ringa i jämförelse med april-maj, är forsarna och vattenfallen imponerande. De mindre bildar regnbågar längs ravinens väggar, den största slår enorma kaskader av vatten från botten, så luften ser ut som i dimma. Fick endast en fotkänsla av Zimbabwe då vi gick över bron från Zambia till Zimbabwe men mitt visum till Zambia tillåter endast två inträden i landet, så längre kunde jag inte ta mig. Vädret är ofantligt varmt, ca 40 grader, inför regnperioden. Bra med tanke på enda omgången kläder som måste tvättas hela tiden eftersom jag endast har en omgång. Imorgon tidigt åker jag tillbaka till Rwanda, först buss i 6 timmar, därefter flyg från Lusaka via Addis till Kigali dit jag anländer morgonen därpå. Har jag riktigt tur hittar jag mitt bagage på vägen. Tack ni som kommenterar. Det är min lilla livlina till hemtrakterna

Kommentarer
Postat av: Annika Wendler Svensson

Allt utom de där 40 graderna låter underbart! Hoppas bara du får igen dina väskor med hela det omsorgsfullt packade och vägda innehållet. Här är det inte minus 40, men det kändes nästan så idag, och nu väntar vi (snö)storm och busväder. Ingen anledning att längta hem! Ha det så gott / Annika

2010-11-08 @ 23:58:26
Postat av: ketty

Blir lika hänförd varje gång jag läser. Vilka fantastiska upplevelser. Och vilken kontrast till Sverige. Idag är det nämligen kuling, nordlig vind och snö på tvären. Trafikproblem på många håll o sviiinkallt. Scannrar har inte fungerat på hela dagen efter ett strömavbrott i morse. Men, vi har det bra och river biljetter på "gammel måte".



Denna veckan slutar ju Malou så jag ska baka något imorgon, till fika på torsdag. Color Line tackar för alla år med en blomma och så bestämde vi att hitta på nåt och samla till present, i januari när både hon och vi har mer tid.



Nu ska jag ta itu med alla lastbilar som lyckats ta sig hit genom drivorna. Ha det riktigt bra där nere i värmen och hoppas du får tag på ditt bagage.



Ketty

2010-11-10 @ 09:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback