Stickskola hela veckan

Veckan har varit fylld av pur glädje. Har agerat stick lärarinna i soroptimisternas systuga för unga kvinnor. Mina inköpta närmare 300 garnnystan mottogs med sådan tacksamhet att jag kände mig som världens bästa jultomte. te. Att lära dessa tjejer något de aldrig gjort,aldrig haft möjlighet till, har varit obeskrivligt givande, glädjande och lärorikt. Deras ihärdighet och vilja har förbluffat mig gång efter gång. Vi talar inget gemensamt språk men vi kommunicerar hela tiden. Tjejerna sitter färdigt och stickar när jag kommer till skolan 8.00 och de flesta stannar kvar en timme eller två efter skoldagens slut. En av flickorna förbjöds komma av sina föräldrar men hon trotsade bägge och dök upp Sista dagen med tjejerna imorgon och sista dagen i Gisenyi. Tjejerna har bettmig stanna och jag måste säga att det är enlockande tanke

Kommentarer
Postat av: sandra

sitter här i altején och kom att tänka på att det var ju längesen det kom ett sms från mamma nu, bäst jag kollar bloggen så allt är ok. och det verkar ju vara mer än ok! men vaddå stanna??? blir det ingen mamma hemma över jul??? kram kram

2010-11-18 @ 22:40:59
Postat av: Marie-Ann Stoltz

Spännande med olika perspektiv - yrkesskadad ser jag ökade rwandiska nack- och skulderproblem som följd av intensiv sticktrend. Lite pausjympa Päivi och emigrera inte!Kram Marie-Ann

2010-11-19 @ 10:41:25
Postat av: Susanne

Neeej, du får inte emigrera! Kom nu säkert hem.

2010-11-23 @ 10:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback