Sko shopping idag

... vilket i sig låter som min favoritsysselsättning, men nu gällde det inte högklackade pumps eller krokopräglade sandaletter utan billigast möjliga skor för vandring till Victoria Falls, som flyttats framåt i tid just på grund av avsaknad av skor. Mitt bagage befinner sig någon helt annanstans än jag. Det senaste telefonsamtalet bekräftade att bagaget möjligtvis har identifierats i Addis Abeba, relativt långt härifrån. Tygskor med gummisula gick att hitta för 19.990,- men trosor och baddräkt fanns inte i någon butik eller något stånd. När jag frågade fick jag fnitter till svar. Mina enda plagg, en klänning och ett par sandaler nöts kraftigt i denna enorma hetta (ca 35-38 grader) men jag tvättar klänning och trosor på kvällen och är fräsch nästa morgon. Sover i broderns t-shirt som lyckligtvis är av storlek Stor. En hamburgerrestaurang dök lockande upp men priset 88.888,- för hamburgare och cola fick oss på andra tankar. I övrigt har vi vandrat omkring och pratat med människor som är väldigt väldigt vänliga. I morgon är det tidig väckning. Elefanter, krokodiler och flodhästar står på programmet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback