Resan går mot sitt slut

Sitter på flygfältet i Kigali i väntan på mitt nattflyg via Nairobi och Bryssel till det kalla landet. de sista dagarna har mest gått ut på att träffa soroptimistsystrar, kolla projekten en gång till, försöka fylla de båda väskorna och ta farväl av detta land som blivit mig så kärt. Som innan dyker det upp personer med frukt och grönsaker åt mig. Alla vill så väl och tänker jämt på mig. Så när jag nämner vid någon måltid att jag gillar någon speciell grönsak eller frukt resulterar detta i att några kilon av denna vara dyker upp samma dag jag skall åka. Med den medhavda frukten skulle jag kunna föda en liten rwandisk by. Hoppas åter innerligt att tullen inte får nys om min direktimport. Rwandiskt kaffe är väldigt gott, så det ligger ett antal i väskan. När jag checkade in väskorna frågade kvinnan om jag hade kaffe i väskan. Jag förtvivlad över att kanske behöva lämna allt frågade om det inte var tillåtet. Jodå, ingen fara. Hon kände bara den goda doften. Mycket återstår att berätta. Många bilder att visa. Har inte riktigt lyckats överföra bilder så kolla bloggen om en vecka för bildernas skull. Tack alla ni som rest med mig. Tack speciellt till er som lämnat kommentarer. Genom dem behåller jag kontakten med hemlandet. Har någon frågor, maila mig på [email protected]. Murabeho.

Kommentarer
Postat av: Susnne

Välkommen hem igen och ha en "safe journey".

2010-11-23 @ 10:31:03
Postat av: ketty

Tack Päivi, för att vi fått dela alla spännande upplevelser på din resa. Även om man inte kan förseställa hur det verkligen är så är det nästan så man känner dofterna och värmen genom dina berättelser. Och inte minst bilden av Agathe som du tidigare berättat om och visat bild på.

Ser fram emot din ankomst till kalla Sverige (för här e verkligen kallt nu) och att få höra fler intressanta berättelser från din resa.

Ketty

2010-11-23 @ 11:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback