Musungu, musungu, musunge

... Ekar på gator ich i gränder börjat besöker de fattiga kvarteren i Gisenyi för att se några av de 62 vattentankar som soroptimisterna installerat åt änkor efter folkmorden. Det dyker upp ungar överalltifrån för att se musunga, den vita kvinnan. Känner mig som en celebritet minsann. Projektet är jättebra. De som fått vattentankar delar med sig med de som inte fåttdem. Här i slumområdet bor ca 100.000 människor i mer eller mindre miserabla förhållanden. Men alla är på gott humör och här delar man med sig så gott det går. Har hittat ett bra ställe att kommunicera. Jag går till Serena Hotell som jag inte har råd att bo i, går till baren och beställer kaffe varefter jag loggar in min iPhone i deras trådlösa nätverk. Men nu är åskan och med den enorma regnen bara ett stenkast ifrån så jag får raskapå mig tillbaka till Marianne.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej du härliga lilla vita kvinna (alls ingen musunge som jag trodde först)- vilka fantastiska dagar du upplever! Hälsningar från ett blaskigt, kallt och mörkt land, dock utan åska / Annika

2010-11-15 @ 23:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback