Många vackra ord, glädje i dans men lite tårar också

Så var stämningen när jag hade sista dagen av stickskolan i Gisenyi. 15 flickor har varit med mig varje dag i en vecka och det känns som om vi känner varann väl även om vi inte har något gemensamt språk. Min sista dag blev uppmärksammad med tal, applåder, gåvor, kramar, dans, sång och lite mat och dryck. När jag tackade alla, var och en skilt, för att jag fått dela tid och rum med dem, säger en flicka, "Goodbye. I love you". Hur kan man gå torrögd från sådant? Idag skulle jag vidare till en bergsby för att träffa Agathe, men det har regnet kraftiga åskskurar hela dagen och vägarna går inte att köra. Försöker åter imorgon. Kigali därefter och bättre möjligheter till kommunikation. Nu sitter jag åter på Serena Hotell med en kopp kaffe

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Päivi! Hoppas du lyckats komma fram till bergsbyn o fått träffa Agathe, denna förunderliga människa. Ska bli så intressant att höra mera!

Här råder svinkyla, så njut av värmen så länge det går men glöm inte att komma hem sen! Kram / Annika

2010-11-20 @ 17:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback