Fran flygfaltet i Lusaka

... efter en ganska sa varm 6 timmars bussresa fran Livingstone. Jag blir allt mer imponerad over hur val allt fungerar har. Bussar ar alltid i tid och bestaller man taxi kommer den alltid lite i fortid. Manniskor ar vanliga och forvananstvart belasta och kunniga.I bussen satt jag bredvid en 22 arig man som var pa vag till hong kong pa business (jo, jo jag fick se hans biljett). Innan bussen akte ivag akte en pastor ater med oss en liten bit. Han holl ett intensivt, mycket imponerande predikan at oss om synd och var enda chans att undvika helvetets skarseld. Saknar lite detta i Goteborgsbussen Det har blivit en del skrivande om bagaget sa nagra rader aven har. Bagaget fanns inte har i Lusaka men ironiskt nog ar det pa vag hit i samma plan som jag skall aka med. En man fran markpersonal skall forsoka plocka upp den och springa med det till mig in i planet. Far se. Fortsattning foljer. Flyger snart via Addis till Kigali dit jag anlander nagra timmar efter midnatt. Kanns lite som att aka hem

Kommentarer
Postat av: Maj Eriksson

Hej Paivi.

Läser bloggen först idag, jag har varit i London 4 dagar.Det är verkligen spännande att läsa, hoppas ditt bagage har kommit.

Imorgon blir min första dag som president det ska bli spännande.

ha det så bra. soropthälsningar Maj

2010-11-09 @ 13:34:39
Postat av: sandra

de där 40 graderna låter skönt när man sitter här vid frukostbordet med kalla fötter! det snöade HELA dagen igår. hörde på nyheterna att det inte är någon trafik i uddevalla området, kanske göteborgsbussarna skulle behöva en pastor trots allt. jaja, hoppas så klart att bagaget kommer fram snart.

kram kram

2010-11-10 @ 08:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback