Rwanda kallar åter

Biljetten till Kigali är i skrivande stund beställd och bekräftad. Nu, nästan exakt 2 år sedan första resan, känns förhoppningarna skyhöga. All osäkerhet från förra förberedelserna är borta, jag vet vad jag åker till och jag har flera vänner att hälsa på. Schola kommer att härbärga mig under min tid i Kigali och med tanke på hennes fullständigt överväldigande personlighet och skarpa intelligens har jag mycket att se fram emot.
   Flyger denna gång direkt från Bryssel, vilket förutom en kortare flygtid ger mig möjlighet till 30 kg bagage. Kanske jag klarar av att ta ytterligare ett par extra skor med mig...
   Då stora delar av bagaget får bli kvar i Rwanda får jag dessutom med mig en hel del hantverk från systugorna, där unga kvinnor lär sig ett yrke och får tillgång till något, som för oss är så självklart att vi aldrig skänker dess existens (däremot dess mängd) en tvivlan: Pengar, egna pengar.
   Som innan kommer jag att sälja inköpta produkter till intresserade, till priser som långt överstiger inköpspriset, för att finansiera mikrokreditprojektet i Gisenyi. Intresserade kan gärna kontakta mig.
   Mera tankar inför resan kommer strax. Först måste iverns svettfläckar på färdbiljetten torka och förväntningens kaotiska yra lägga sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback