Resan har börjat

Landvettetter 05.35, incheckad och nu i väntan på Brussel Airways. I kön till vågen kände jag resans enda nervösa bit, i vetskap om att mitt bagage nu var uppe i 35 kg (tack vare lite ost och marmelad som jag köpte till Schola). Erinrade mig plötsligt tiderna långt tillbaka, då vi unga flickor stod i kön hos sjuksystern för att vägas och ingen ville höra den bistra sanningen. Frågade kvinnan framför mig i kön vart hon var på väg (av färgen att döma mot Afrika) och minsann, hon skulle också flyga via Bryssel till Kigali och fortsätta med buss till Kongo. Däremot hade hon själv över 40kg bagage och kunde då inte riktigt hjälpa mig i min nöd.
  Väl framme vid disken visade Staffan vidden av sin repertoir. I vägande stund lyckades han distrahera den unga kvinnan i inchecksdisken så till den grad att ingen av oss faktiskt vet exakt hur mycket bagaget vägde. 
  Med alla hinder undanröjda sätter jag mig ner i väntan på mitt flyg. Nästa inlägg bör - om allt går väl - komma från Kigali, dit jag anländer i kväll.

Kommentarer
Postat av: ulla gustafsson

Kära Påivi,

Lycka till med din resa och ha det så bra!

Kram Ulla

2008-10-18 @ 09:44:09
Postat av: fia

Hej Päivi!

Tiden flyger iväg, var det så snart du skulle åka! Jag önskar dig ett stort lycka till med allt spännande och nyttigt på resan. Att du brinner för detta går inte att ta miste på. Ha det så gott, hälsar Fia

2008-10-18 @ 15:45:01
Postat av: Mary

Hej Päivi

Du är helt underbar och lugn. Jag hade varit ett nervvrak i den kön.Det var en imponerande hög på bilden. Fick du allt det där ned i en koffert eller hade du 2 med dig? Vi hörs hälsar Mary

2008-10-19 @ 12:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback