Nätverket växer

Det kom ett mail från Holland för några dagar sedan. Soroptimisternas unionspresident kom ihåg att hon suttit i sällskap med en holländsk bankman, som jobbat några år i Rwanda och hade lärt känna en lokal bankman som drev en mikrokreditbank. Hon kontaktade honom, som kontaktade honom och här sitter jag ikväll med namn och telefonnummer till bankdirektören på Microfinance Refinancing and Development Fund, Development Bank of Rwanda, Kigali.

Min förtjusning och tacksamhet över medmänniskors omtanke och glädje över e-mail, detta fantastiska kommunikationssätt, har inga gränser idag.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Önskar dig all lycka och en riktigt intressant resa. Glöm inte bort att vi sitter här hemma och är bara såååååååå nyfikna på dina upplevelser.

2006-10-02 @ 16:43:58
Postat av: Stolta dottern Sandra

Jaha du, 1 par skor...

Men utöver det är jag väldigt stolt över att just min mamma ger sig på detta projekt. Du är modig! Jag vet ju att det grundar sig mycket på nyfikenhet! En fin egenskap som jag tror du delade med dig av vid min födsel! För många kan det vara märkligt att du bara ger dig iväg men för mig är det, som du brukar säga, bara naturligt!

Jag önskar dig lycka till! Jag är övertygad om att du kommer att göra ett utmärkt arbete i Rwanda.

Kramar Sandra (och Viktor hälsar)

2006-10-02 @ 21:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback