På väg i repris

Ifall någon nu tror att detta inlägg skrivs på den Afrikanska kontinenten, måste jag tyvärr ta er från den irrläran. KLM:s flyg rullade ut från Landvetter utan min förväntansfulla kropp och själ ombord. Min resa igår slutade ganska abrupt vid gaten, där mitt boardingkort - som jag fått en dryg timme innan - inte innehöll allt den skulle innehålla. Jag gick på några få minuter igenom hela repertoaren av mänskliga känslor och plockade fram ett antal inte helt rumsrena finska uttryck. Någon i boardingkön viskade skämtsamt "misstänkt terrorist", men det var faktiskt inte roligt då.
   Efter många diskussioner bokades jag om, fick åka hem efter ytterligare ett resebevis, och nu lägger jag detta incident på hatthyllan - och måtte den aldrig dunka ner därifrån mera.
   Eftersom allt hittills gått nästan bättre än bra, antar jag att detta var det bakslag som var att vänta. Nu ser jag fram emot idel positiva saker och lyckade förhandlingar. Lyckan har redan stått på min sida eftersom jag, nästan genom ett under, lyckades få tag på en representant för Women for Women i Kigali per telefon och kunde berätta om ny ankomsttid. "Don't worry, we meet you".
   Så jag är tvungen att ta en repris: Sitter och ser KLM:s flyg rulla in på banan...........

  

Kommentarer
Postat av: fia

Päivi!
SÅ irriterande!
Men misströsta icke! Du har nu kvalificerat dig som medlem i klubben "otursförföljd av otillräckliga resehandlingar". Hittills är vi 2 medlemmar. Artikel i Strömstadtidningen ingår.
Fia

2006-10-09 @ 22:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback