Fran flygfaltet i Nairobi

... och fran och med nu far ni lara er att lasa utan prickar.

Sa, jag kom pa planet denna gang, forst till Amsterdam och senare med nattflyg till Nairobi. Har vantar jag pa att fa plats pa flyget till Kigali om nagra timmar, i annat fall far jag vanta till kvallsflyget och tanken pa 10 timmar pa detta flygfalt ligger inte overst pa onskelistan.
 Fick intressant sallskap pa flyget av en man som arbetade i en internationell hjalporganisation som i huvudsak sysselsatter sig med att forsoka losa problemet med Aids, en sjukdom aven hans forsta fru dott i. Denna man var fodd i Uganda och hade gatt i skola med manga av de generaler som nu ar tillbaka i Rwanda. Han hade naturligtivs mycket intressant att beratta.
  I lag ar alla valdigt vanliga (inte i betydelsen ordinara, utan i betydelsen snalla; det blir svart utan prickar, detta). Lagmalda men vanliga. Stamningen ar fridfull.
  Nu ser jag fram emot nasta land.

Kommentarer
Postat av: wenche

Det går jättebra utan prickar! Glad över att du är framme Päivi. Vet att du klarar dig oavsett, känner ingen som är så handlingskraftig som dig. Ta det som en komplimang! Ser fram emot nästa inlägg, det är verkligen spännande att få direktrapport från Rwanda. Lycka till, tänker på dig.
Regniga hälsningar från Wenche

2006-10-05 @ 09:04:11
Postat av: Margareta

Du är helt ljuvlig! Ditt sätt att skriva är alltid lika fascinerande! Skönt att du snart är framme!
Nu väntar ännu flera upplevelser! Jag är fylld av glädje för din skull och inte minst för vår Soroptimistklubb!
Ta vara på dig!
Kramar från Margareta F

2006-10-05 @ 09:16:09
Postat av: Dotter Sandra

Jag förstår fortfarande inte riktigt att du missade det första planet! Har sett din förvånade min framför mig sedan du ringde! Ganska roligt faktiskt :o)

Men huvudsaken är att du nu kommit iväg! Det verkar som att det går bra, hoppas också att du kom på det första planet och slapp vänta.

Här i huvudstaden är allt bra. Igår regnade det så mycket att tunnelbanan vid Medborgarplatsen svämmade över! Jag har blivit riktig husmor nu när Viktor jobbar... Jag bakar bröd och lagar mat! Igår bakade jag ett jätte gott bröd med valnötter och solrosfrön! Nåja, kanske jag inte skall ta över din blogg!

Hoppas du mår bra och allt flyter på (förutom från baken... hihi!)

Många kramar Sandra

P.S. Tack för kortet! Fick det redan dagen efter! Jätte gulligt och peppande!

2006-10-05 @ 11:03:00
Postat av: Camilla

Hej Päivi!
Bra att du har kommit nästan ända fram - det är väl inte som att flyga inrikes i Sverige direkt, där det värsta som kan hända är att man får vänta nån timme på nästa plan.
Men om någon kan prata sig ombord så är det du.

Hälsningar Camilla

2006-10-05 @ 15:32:03
Postat av: Anonym

Hej!
Fick aldrig önska dig trevlig resa!Ni gick snabbt i
möte i måndags förmiddag!! Jätte roligt att följa
din resa hemifrån. Lycka till och njut av den andra
sidan av vår värld!! Njut av nya spännande
erfarenheter, här går det sin gilla gång!!
Hälsningar Marie

2006-10-05 @ 19:25:20
Postat av: Susanne

Puh, skönt att vet att du kommit så långt. Prickarna är väl det minsta problemet, kan jag tänkta mig. Skickade sms, men det kanske inte funkar ännu. Själv kom jag hem med nattbussen efter en jobbig begravning i Stockholm - mitt resande sträcker sig bara tvärs över Sverige, intressant det också iofs. Fick lånat din sovsäck av Björn, tack så mycket! Tänker på dig och är jättestolt. Det kommer att gå fint! Kramar Susanne

2006-10-07 @ 12:05:51
Postat av: malin

Hej Päivi!
Många kramar och tankar!
Det ska bli så spännande att följa din resa ( hur det nu är med tillgång till internet vet jag inte, men jag hoppas att det är hyfsat -vill läsa vad du gör, hur det är, vilka du möter...).

Malin H

2006-10-07 @ 12:36:47
Postat av: Trond

Hej på dej langt nede i Sentral-Afrika. fint at du etter en del kraftige gloser på ditt modersmål, endelig kom deg avgårde. Jeg har glemt å spørre deg hvor lenge du skal være borte..?? fra Sverige og Color Line ?? Vi er flere nå som følger deg og dine underfundige kommentarer og kloke refleksjoner. Regner med at du får tilgang til PC innimellom ??? Til lykke med arbeidet - Trond L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback